Ministermöte

I måndags besökte äldre- och socialförsäkringsminister Anna Tenje institutionen för socialt arbete och forskargruppen SODA. Under besöket bjöds på korta dragningar av en handfull forskare som arbetar med studier inom områden som äldreomsorg, våld mot äldre, förlängt arbetsliv, äldrefattigdom.

Ett av forskningsprojekten som föredrogs var moralprojektet. Moralprojektet gav upphov till diskussioner om den svällande adminsitration som på senare år kommit att bli ett hinder – och en stressor – för många som arbetar i äldreomsorgen.

På bilden syns prof. Clary Krekula som deltog via länk. Hon berättade bland annat

om Projekt: Ojämlikhet i arbete senare i livet omdefinierat av digitalisering (Digi-net) | lnu.se för Anna Tenje.

Prof. Clary Krekula berättar, via storskärm om sin forskning. Anna Tenje, äldreminister, lyssnar.
Professor Clary Krekula berättar om sin forskning. Anna Tenje, äldreminister, lyssnar.
7 december 2022

Okategoriserade