”Det är viktigt att teori och empiri möts på bred front”

Som forskare är det vanliga att vara engagerad i flera olika studier, samarbeten och kurser parallellt. Vi som driver moralprojektet är inga undantag. Jag är engagerad vid CASE (Centre for Ageing and Supportive Environments), en forskningsmiljö inom åldrande och hälsa vid Lunds universitet. I det arbetet ordnar vi under vårterminen två olika kursträffar där målgruppen är intresserade seniorer. Kursträff ett gick av stapeln förra veckan. Fyra forskare presenterade fyra olika forskningsprojekt. Projektet ”Moralisk stress och moraliskt aktörskap” var ett av de presenterade projekten. I länken finns ett reportage från träffen.

Vid tangentbordet,

Sara