Det kom ett meddelande

Jämte forskningscirklar i våra tre partnerkommuner har vi i moralprojektet ägnat en hel del tid åt att visa filmen ”Vem ropar för Alvar” i olika sammanhang nu i vår. Filmvisning har kombinerats med samtal om (äldre)omsorg, moral, relationer och ensamhet. Härom dagen damp följande meddelande ned i filmmakare Anna Marias mejlbox:

”It is our pleasure to inform you that the 58th Karlovy Vary International Film Festival will be held from June 30 to July 8, 2024 at its traditional site, the spa town of Karlovy Vary. We are pleased to inform you that your film Who stands up for Alvar was selected to be a part of the festival section FUTURE FRAMES: Generation NEXT of European Cinema. Ten outstanding film students and graduates – ushering in a new generation of directors from film schools throughout Europe – along with their films will be presented at the festival with an extensive promotion in media. The whole event is supported by the sections partner European Film Promotion (EFP) and its member institute Icelandic Film Centre. The event will take place from the June 30 to the July 4, 2024.@’. ”

Vi är fantastiskt glada och lite pirriga inför att filmen – med Katarina och Magdalena i rollerna som sig själva – ska ha premiär utanför landets gränser. Anna Maria kan i sanning skapa verfremdungseffekt i sitt skapande och vi håller en tumme för att Who stands up for Alvar ruskar om och berör också filmfestivalpublik i Tjeckien.

Katarina Hollertz och Magdalena Elmersjö i Vem ropar för Alvar, i rollerna som sig själva.

28 maj 2024

Om forskningsprojektet